• Decrease
  • Increase

Klanten en u “kunnen” vinden!

Wie uw site niet kent, komt er allicht op terecht via Google. Klanten moeten u “kunnen” vinden!

De ontwikkelingen binnen SEO gaan sneller dan ooit tevoren. Mobile is een vaste waarde, Google blijft verder evolueren en steeds meer organisaties streven naar meetbare resultaten.

SEO: kwalitatieve en unieke teksten worden beloond!

U wilt zo goed mogelijk scoren in de zoekresultaten. Google voert echter vrij regelmatig updates door in haar algoritme.
De bedoeling: komen tot meer “eerlijke” zoekresultaten en websites zonder bedrieglijke linkpatronen en spamtactieken.

De kwaliteit van uw siteteksten bepaalt grotendeels hoe hoog u eindigt in de organische Google zoekresultaten. Vergeet daarbij niet te werken aan uw zgn. ‘metatags’: de achterliggende titels en beschrijvingen binnen iedere pagina van uw website, die de reële inhoud van uw boodschap mee moeten reflecteren. Eén belangrijke tip: gebruik geen ‘truukjes’, zoals bijvoorbeeld het overdreven gebruik van bepaalde sleutelwoorden in uw webteksten. De kans is groot dat u daardoor lager gaat scoren!

Mobiele toestellen?

De meeste websites worden vandaag niet meer bezocht via een PC, maar via een tablet of smartphone. Webwinkels genereren bijvoorbeeld voor miljarden euro’s aan omzet via mobile, en mobiele gebruikers vertonen in veel gevallen een ander gedrag dan op websites. Google paste alvast zijn schermen aan aan het type device waarmee men werkt.

Hoe zit het met uw eigen website? Wordt die even aantrekkelijk voorgesteld op een tablet of smartphone als op een gewone PC? ‘Responsive design’ verwijst naar de technologie die ervoor moet zorgen dat de visuele presentatie van de website wordt aangepast aan het type device dat men gebruikt. iVMedia kan u bijstaan in het bouwen van een mobile site. Informeer ernaar!

Meerdere kanalen tegelijk

Iedere zoekopdracht in Google geeft ook lokale resultaten, video’s, afbeeldingen of nieuwsberichten weer. Op basis van de zoekintentie wil Google zoveel mogelijk relevante ‘blended search’-resultaten tonen.Daarom schenkt u best ook aandacht aan uw aanwezigheid op andere kanalen: LinkedIn, YouTube, een externe blog, Pinterest, Facebook,…

Meten is weten

Google is allang niet meer alleen een zoekmachine. Zo is er Google Analytics, een gratis dienst van Google welke u kunt gebruiken om alle activiteit naar, op en van uw website te meten en hierin meer inzicht te krijgen. Google Analytics vertelt u onder meer hoe bezoekers op uw site zijn gekomen, welke de meest populaire onderdelen van uw website zijn, wat uw klanten hebben gedaan op uw site, hoe lang men op een bepaalde pagina blijft, op welke pagina men uw website verlaat, welke bezoekers u het meeste opleveren, enz.

Pakt u het goed aan, dan kunt u via Google veel te weten komen over uw (potentiële) klanten, hun wensen en gedrag, en de geografische spreiding van uw klantenkring.

iVMedia.bvba - Diamantstraat 8 - 2200 Herentals - T +32 (0474) 477 508 - F +32 (3) 4005193 - E info@ivmedia.be
© 2016